A Nyilvnos rnyak Knyve
Az rnyak Knyve minden Wicca sajt mgikus naplja, melyben gondolatait, szertartsait, varzslatait, tapasztalatait, stb. tartja szmon.
A kzhittel ellenttben a Boszorknysgban nem ltezik egyetlen, kzponti rnyak Knyve.
A kifejezs maga Gerald Gardnertl ered, hvta gy azt a birtokban lv knyvet, mely kovenje, s a sajt maga Wiccval kapcsolatos tudst tartalmazta.
Ez az rnyak Knyve lett ksbb alapja a Gardnerinus, s az egsz Tradicionlis Wiccnak, a Gardnerinus rnyak Knyve nyilvnos rsze pedig az egsz modern Wicca mozgalomnak.
A Tradicionlis Boszorknyok kztt a mai napig hagyomnyozdik s bvl a Gardnertl ered rnyak Knyve, de bn lenne azt gondolni, hogy ez az egyetlen igazi rnyak Knyve.
ltalban minden Wicca rendelkezik ilyen knyvvel, legyen az Tradicionlis vagy nem, a Tradicionlis mindssze annyiban tr el, hogy annak tartalmaznia kell a hagyomnyos anyagokat is, mely beavatsrl beavatsra hagyomnyozdik tovbb.
Ezzel az oldallal arra szerettnk volna trekedni, hogy minl tbb rszt publikljuk a Tradicionlis nyilvnos rnyak Knyvnek, valamint szeretnnk kzztenni mindazon publikus anyagokat, melyek segthetnek a Wicca valls s mgia elmletnek s gyakorlatnak megismersben, mlyebb megrtsben.
A lap tartalma folyamatosan bvl. Az oldal termszetesen nem tekinthet igazi rnyak Knyvnek, minthogy nem kzzel rdott, mindssze olyan anyagok gyjtemnye, melyek hasznosak lehetnek brmelyik Wicca sajt rnyak Knyvben.
Ennek az oldalnak tartalma alapveten a nyilvnos Alexandrinus rnyak Knyvn alapul, de csak rszben azonos azzal az rnyak Knyvvel, melynek anyaga beavatsrl beavatsra hagyomnyozdik s bvl testvrisgnkben a Tradicionlis Wicck kztt.
Megjegyzs: A szvegek (pl. a szertartsok) szmos helyen nem teljesek.
Tkletesen hasznlhatak s mkdkpesek, de a nyilvnos verziban nincs benne sok olyan elem, melyek a Tradicionlis Wicca titkait kpezik. A titkok az egyes Tradcik jellegzetessgei, csak az adott Tradci szmra fontosak, teht a Wicca gyakorlshoz alapveten nem szksgszerek.
A beavatsi szertartsok pontos menete nagyon fontos titok, mert a jelltnek sosem szabad tudnia elre, hogy pontosan mi vr r a szertarts alatt, ezrt az itt megadott szvegek sem teljesek Tradicionlis szempontbl, de latalnos Wiccban nagyon jl hasznlhatak.
Termszetesen az itt bemutatott beavatsi szertartsok elvgzse mg nem tesz senkit Tradicionlis beavatott, ha azt nem a megfelel szemly vgzi (csak Wiccv, ha helyesen vgzik el); ezek a tjkoztatst szolgljk, valamint olyan hasznos anyagok, amik alapjn a maguk tjt jr Wicck kialakthatjk sajt szertartsaikat.
Azok az anyagok, amelyek egyenlre nem elrhetek, zrjelben szerepelnek.
Az si Trvny
Fordtotta:Llwynnias Ddraig
Megjegyzs: Az si Trvny nagy rsze a Mglyk Idejre vonatkozik, gy ezek a rszek manapsg mr nem rvnyesek.
Az si Trvnynek az a rsze, amit ma is meg kell tartani a Tradicionlis Wiccknak, megtallhat testvrisgnk trvnyei kztt. (Az rthetsg kedvrt a mr nem hasznlatos trvnyek sorszmait zrjelbe raktuk.)
Az si Trvny ismerete mindazonltal fontos, hogy jobban megrtsk vallsunkat, s annak teljes szvege szerepel minden Tradicionlis, s sok Eklektikus rnyak Knyvben is.
Mindig szben kell tartanunk, hogy ahhoz, hogy valaki Wicca legyen, elg betartania az Intelmet, s szben tartani a Hrmas Trvnyt: semmilyen ms vallsi trvny nem ktelez r nzve, csak ha Tradicionlis, illetve ha koven tagja, az adott koven, vagy Eklektikus Tradci trvnyei is kthetik.
A Trvny
1. A Trvnyeket a rgiek rtk, s k rendeltk el.
2. A Trvnyek a Boszorknyok szmra lettek rva, hogy segtsenek problmik megoldsban.
3. A Boszorknynak tisztelnie kell az Isteneket, s engedelmeskednie kell akaratuknak, mivel annak betartsa hasznra vlik a Boszorknynak, s az imdat j az Isteneknek.
4. Ahogy a frfi szereti a nt amikor flbe kerekedik,
5. gy kell a Boszorknynak imdni az Isteneket.
6. Fontos s szksges, hogy a Varzskr, mely az Istenek Temploma, tkletesen ki legyen vetve, tkletesen meg legyen tiszttva, s mlt hely legyen az Istenek tiszteletre.
7. Hasonlkpp a Boszorknyok is legyenek tkletesen felszentelve s megtisztulva, ha az Istenek jelenltbe lpnek.
8. Szeretettel s imdattal a szvkben lpjenek a Krbe, nveljenek energit a testkben, s adjk az ert az Isteneknek.
9. Ahogy azt rgtl fogva tantjk.
10. Ez az egyetlen md, ahogy a Boszorkny igazn kapcsolatba lphet az Istenekkel, mert az Istenek nem tudnak segteni, ha az ember magn nem segt.
A Fpap s a Fpapn
11. A kovenben pedig a Fpapn uralkodjk, mint az Istenn megtestestje.
12. A Fpapnak segteni s tmogatni kell t, mint az Isten megtestestje.
13. A Fpapnnek joga van vlasztani Fpapot, a megfelel rang frfi Boszorknyok kzl.
14. Mert az Isten maga cskolta az Istenn lbait, mikor a Szent ts Cskkal illette, az Istenn lbai el helyezve ezzel minden hatalmt az fiatalsga s szpsge, dessge s kedvessge, blcsessge s igazsgossga, derje s nagylelksge miatt.
15. Teht az Isten tadta minden hatalmt az Istennnek.
16. De a Fpapnnek mindig szben kell tartania, hogy az ereje honnan szrmazik,
17. s hogy az Isten csak blcs s igazsgos hasznlatra adta klcsn erejt.
18. A Fpapn legfontosabb ernye, hogy felismeri, hogy a fiatalsg szksgszer az Istenn megfelel kpviselethez,
19. s minden tovbbi nlkl visszavonul egy fiatalabb Fpapn kedvrt, ha a koven gy hatroz.
20. Mert egy igazi Fpapn felismeri, hogy a szemlyes bszkesg legyzse valban az egyik legfontosabb erny.
21. Ezrt az ernyrt pedig egy msik letben visszatrhet ebbe a bszkesggel teli pozciba, mg tbb ervel s szpsggel.
Biztonsg
22. A rgi idkben, amikor a Boszorknysg mg messze kiterjedt s virgzott, szabadok voltunk, s nagy templomokban imdtuk az Isteneket.
(23.) De ezekben a boldogtalan idkben szent misztriumainkat titokban kell nnepelnnk.
(24.) Ezrt el van rendelve, hogy a Boszorknyokon kvl senki nem lthatja misztriumainkat, mert ellensgbl sok van, s a knzs megereszti az ember nyelvt.
(25.) Ezrt el van rendelve, hogy egy koven sem tudhatja hol gylekezik a msik,
(26.) Vagy hogy kik a tagjai, kivve a Fpapot, a Fpapnt, s az Idzt.
(27.) s nem lehet kzttk semmilyen kommunikci, csakis az Idz tjn.
(28.) A nagyobb nnepek alkalmval csak biztonsgos helyen gylekezhetnek a kovenek.
(29.) s amg ott vannak, egy Boszorkny sem mondhatja el a msiknak hogy honnan jtt, vagy hogy mi az igazi neve.
(30.) gy ha megknozzk ket, nem mondhatjk el amit nem tudnak.
(31.) El van rendelve, hogy egy Boszorkny sem beszlhet kowannak a Mgikus Mvszetrl, nem adhat meg nevet, vagy helyet ahol rjuk tallhatnak, s semmilyen ms mdon nem rulhatja el trsait.
(32.) Nem mondhatja el senkinek, hol van a kovenbirtok,
(33.) Vagy a koven lland temploma,
(34.) Vagy hogy hol vannak a gylsek.
(35.) Brkire, aki ezeket a trvnyeket megszegi, akkor is, ha knzs hatsra, SZLLJON AZ ISTENN TKA, hogy soha tbb ne szlethessenek jj a fldn, s hogy oda kerljenek ahova valk, a keresztnyek poklba.
Konfliktusok Kezelse
36. Minden Fpapn vezesse a kovent igazsgosan s szeretettel, a Fpap s a Vnek segtsgvel, s mindig fogadja meg az Idz tancst.
37. Hallgassa meg a koven tagjainak panaszait, s oldja meg a tagok kztt felmerl konfliktusokat.
38. De fel kell ismerni, hogy mindig lesznek emberek, akik r akarjk knyszerteni az akaratukat msokra.
39. k nem szksgszeren gonoszok.
40. Gyakran vannak j tleteik, amiket a tancskozsok alkalmval meg kell trgyalni.
41. De ha nem rtenek egyet a Testvreikkel, vagy azt mondjk:
42. „n nem fogadom el ezt a Fpapnt”
43. A rgi trvny mindig is az volt, hogy fogadjuk el a klnbsget, s vakodjunk a komolyabb vitktl.
j Koven Alaptsa
(44.) Brmely harmadik szint beavatott alapthat j kovent, ha tl messze l a kovenbirtoktl, vagy el fog kltzni.
(45.) Ha valaki a kovenbirtokhoz kzel l, s j kovent kvn alaptani, kzlje a szndkt a Vnekkel, s azon nyomban kltzzn az j birtokra.
(46.) A rgi koven tagjai csatlakozhatnak az jhoz, de ha megteszik, semmilyen kapcsolatba nem lphetnek tbb a rgivel.
(47.) A rgi s az j koven Vnei tallkozzanak, s szeretetben s testvri megrtsben hatrozzk meg az j birtokhatrokat.
(48.) Azok a Boszorknyok, akik mindkt birtoktl viszonylag messze laknak, csatlakozhatnak brmely kovenhez, de egyszerre nem lehetnek kt koven tagjai.
(49.) Mindazonltal a nagyobb nnepeken tallkozhatnak a kovenek tagjai, ha a tagok kztt valban szeretet s testvri megrts uralkodik.
(50.) A koven felosztsa mindazonltal gyakran konfliktusokkal jr egytt, ezrt rtk a rgiek a trvnyeket. Aki a trvnyeket be nem tartja, az ISTENN TKA LEGYEN AZOKON. gy legyen.
Az rnyak Knyve
51. Amennyiben van knyved, legyen az a sajt kezed rsval. Engedd, hogy a Fivreid s Nvreid lemsoljk ami nekik tetszik, de soha ne engedd ki a knyved a kezedbl, s soha ne tartsd magadnl a msik knyvt.
(52.) Mert ha megtalljk a knyvet az kzrsukkal, elvihetik ket, s kivgezhetik.
53. Mindenki rizze a sajt knyvt, s semmistse meg, ha veszly fenyeget.
54. A Boszorkny tanuljon meg annyit kvlrl a knyvbl, amennyit csak lehet, hogy veszly elmltval jra tudja rni azt.
(55.) Ennek okn, ha valaki meghal, semmistsk meg a knyvt is vele egytt, ha mr nem tudta.
(56.) Mert ha megtalljk azt, tiszta bizonytk lehet ellene.
(57.) s a ti elnyomitok jl tudjk: „Egyedl nem lehetsz Boszorkny”.
(58.) gy minden csaldtagja, s bartja veszlybe kerlhet.
(59.) Ht puszttsatok el mindent, ami nem felttlenl szksges.
(60.) Ha megtalljk a knyved, az csak ellened val bizonytk, a tovbbi a te felelssged.
Vallats
(61.) Tarts minden Boszorknysggal kapcsolatos gondolatot tvol az elmdtl.
(62.) Ha a knzs tl szrny hogy elviseld, mondd: „Mindent beismerek, nem brom mr ezt a knzst. Mit akartok, mit mondjak?”
(63.) Ha azt akarjk, hogy a Testvrisgrl beszlj, ne tedd.
(64.) De ha azt akarjk, hogy kptelensgekrl beszlj, mint a levegben val rpkds, lepaktls egy keresztny rdggel, gyerekek felldozsa, vagy emberhs evs,
(65.) Hogy megszabadulj a knzstl, mondd: „Rossz lmom volt, magamon kvl voltam, megbvltek.”
(66.) Nem minden tisztvisel gonosz, ha van megfelel indokod, kegyelmet adhatnak.
(67.) Ha brmi igazat is elrultl, ksbb vond vissza, mondd, hogy a knzs miatt nem voltl magadnl, s nem tudtad miket beszlsz.
(68.) Ha eltlnek, ne flj.
(69.) A Testvrisg ers, s nagy esly van r, hogy megment, ha titkainkat megtartottad. Azonban ha brmit elrultl, nincs remny szmodra sem ebben az letben, sem az eljvendben.
(70.) Lgy biztos magadban, ha a Testvrisghez h maradtl, s az megmenteni nem tud, legalbbis gygyfvek eljutnak majd hozzd, gy ha a mglyn vgzed, nem rzel majd semmit. Meg fogsz halni, s odat az Istenn Extzisa vr majd.
Eszkzk
(71.) Hogy a leleplezst elkerld, az eszkzeid legyenek ltalnos dolgok, amelyek brmely hztartsban megvannak.
(72.) A Pentkulum legyen viaszbl, hogy brmikor ssze lehessen trni, vagy el lehessen olvasztani.
(73.) Ne legyen kardod, csak ha a rangod engedlyezi.
(74.) Ne legyen nv vagy jel az eszkzkn.
(75.) rd a neveket s a jeleket az eszkzkre a felszentels eltt tintval, de azutn azonnal mosd le.
(76.) Az egyetlen jelzs a markolat szne lehet.
(77.) Ne vss semmit az eszkzkre, mert az leleplezshez vezethet.
Rejtzkds
78. Mindig emlkezz, hogy az Istenn bujkl gyermeke vagy, ezrt ne tgy semmit, amely szgyent hozna a Testvrisgre, vagy az Istennre.
79. Soha ne tkozdj, szitkozdj, vagy kvnj rosszat msnak.
(80.) Ha brki a Krn kvl a Testvrisgrl kezdene beszlni, mondd: „Ne beszlj nekem ilyen dolgokrl, megijesztesz, az ilyen dolog balszerencst hoz.”
(81.) A keresztnyeknek mindenhol vannak kmeik, akik gy beszlnek, mint akik vonzdnak hozznk, azt mondjk, eljnnnek a gylseinkre, ilyen s hasonl dolgokat: „Az n anym a Rgi Isteneket imdta. gy hiszem n is elmehetnk veletek.”
(82.) Az ilyenektl mindig tagadj meg minden tudst.
(83.) De msoknak mindig mondd ezt: „Bolond beszd ez a repl boszorknyokrl. Ahhoz hogy repljenek, olyan knnynek kne lennik, mint a pitypangmag. Radsul az emberek azt beszlik hogy a boszorknyok flszem reg banyk, ht mi rm lehet egy ilyen tallkozn?”
(84.) s mondd: „Mostanban sok blcs ember azt mondja, nincsenek is ilyen lnyek.”
(85.) Valamikor a tvoli jvben eljhet mg az id, amikor a mglyk lngjai albbhagynak, s jra biztonsgban imdhatjuk a Rgi Isteneket.
(86.) Imdkozzunk ezrt a szp naprt.
87. Az Isten s az Istenn ldsa legyen azokon, akik ezeket a trvnyeket betartjk.
rtkek
88. Ha a kovennek lenne brmilyen tulajdona, mindenki egyformn vigyzzon r, tartsk tisztn, s hasznlhat llapotban.
89. Mindenki egyformn vigyzzon a koven vagyonra, gyszintn.
90. Ha valamelyik Testvr megdolgozik a pnzrt, legyen meg a fizetsge, mert ez nem a Mvszetrt val fizetsg, hanem j s szinte munkrt.
91. Mert mg a keresztnyek is ezt mondjk: „A j munkrt fizetsg jr.” De ha brmelyik Testvr fizetsg nlkl a Testvrisg javra dolgozik, az emelje az fnyket. gy legyen.
Pereskeds
92. Ha brmilyen konfliktus lenne a Testvrek kztt, a Fpapn hallgassa meg a feleket a Vnekkel, elbb kln-kln, majd egytt a feleket.
93. Dntsenek igazsgosan, nem hajolva el egyik oldal javra sem.
94. Mindig tartsk szben, hogy vannak emberek, akik sosem fognak beleegyezni, hogy msok parancsoljanak nekik.
95. De ugyanakkor vannak emberek, akik nem tudnak igazsgosan dnteni.
96. Annak, aki mindig fnk akar lenni, csak egy vlasz ltezik:
97. „Hagyd el a kovent, s vagy keress egy msikat, vagy alapts jat, s vidd magaddal kzlnk azt, aki menni kvn.”
98. Aki nem tud igazsgosan dnteni, annak kvetkez a vlasz: „Aki nem brja a te igazsgszolgltatsod, majd elhagy tged.”
99. Az egymssal konfliktusban ll felek nem mehetnek el a gylsekre.
100. Ha semmikppen sem tudnak megegyezni, legyen gy, a Testvrisgnek fenn kell maradnia.
tkok
(101.) A rgi idkben, amikor hatalmunk volt, a Mgia Mvszett hasznlhattuk az ellen, aki rtott a Testvrisgnek. De ezekben a gonosz idkben nem tehetnk gy. Mert a mi ellensgeink egy rk tzben g gdrben hisznek, amibe az istenk vet mindenkit aki t imdja, s csak kevesek meneklnek meg belle a papjaik varzslatainak s misinek megfelelen. Ezt fleg a gazdagok rik el azzal, hogy bsges adomnyokat adnak a papoknak, mert az istenk mindig pnzszkben van.
(102.) De ahogy a mi Isteneink is ignylik a segtsgnket, hogy termkenysget adjanak a barmoknak s embereknek, gy a keresztnyek istene is mindig ignyli a hvei segtsgt, hogy keressenek, s elpuszttsanak minket.
(103.) De elhitetik az emberekkel, hogy megmeneklhetnek ebbl a pokolbl, ha minket a papok kezre adnak. Ezrt mindig kmkednek s azt gondoljk: „Ha csak egyet is elkapok ezek kzl a Boszorknyok kzl, megmeneklhetek az rk szenvedstl.”
(104.) Ennek okn mi bujklunk, a keresztnyek keresnek minket, de nem tallnak, s azt gondoljk: „Boszorknyok nincsenek, vagy ha vannak, csak a messzi vidkeken lehetnek.”
(105.) De ha valamelyik elnyom meghal, brmitl, akr betegsgtl, mindig ezt kiltjk: „Ez a boszorknyok mve!” s a vadszat jrakezddik. s gyilkolnak, mg az sem rdekli ket, hogy tzet puszttanak el sajt fajtjukbl, mg egyet kzlnk, de k tbb ezren vannak.
(106.) De mi nagyon kevesen vagyunk. Ezrt legyen elrendelve, hogy
107. Senki nem hasznlhatja a Mgia Mvszett, hogy msnak rtson vele.
108. Brmennyit is rtanak neknk, mi nem viszonozhatjuk. Manapsg sokan kzlk mr azt hiszik, hogy nem is lteznk.
(109.) Ez a trvny segtsen minket a bujdossban, brmennyit is rtanak neknk, senki nem hasznlhatja a Mvszetet, hogy tkozzon. De van lehetsg arra, hogy tancskozs utn hasznljuk a Mvszetet arra, hogy megkssk a keresztnyeket, hogy neknk rtani ne tudjanak, de csak visszatartani lehet ket, megbntetni nem.
(110.) Ezrt az emberek ezt fogjk mondani: Ez egy rangos vadsz, reg banyk elfogja, akiket boszorknyoknak tartanak, mgsem rte t semmi baj, ez nyilvnval bizonytk arra, hogy boszorknyok nincsenek.”
(111.) Mert mindenki tudja, hogy sokakat elfogtak, akiket azok adtak fel, akikkel haragban voltak, de sok olyat is megltek, akiknek nagy vagyona volt, hogy azt megszerezhessk. Sokak azrt haltak meg, mert zsrtld vnasszonyok voltak. A mai napig ezrt azt mondjk az emberek, hogy a Boszorknyok vnasszonyok.
(112.) Ez csak a mi elnynkre szolgl, s elhrtja rlunk a gyan rnykt.
113. Angliban s Skciban mr vek teltek el, mita az utols Boszorknyt elfogtk. De a Mgia Mvszetnek brmilyen rossz clra val felhasznlsa, jraindthatja a kivgzseket.
114. Ht soha ne hgd t ezt a trvnyt, brmennyire is ksrt, s soha ne egyezz bele hogy thgjk, brmi legyen is.
115. Ha tudomst szerzel rla, hogy valaki thgja a trvnyt, ersen dolgoznod kell ellene.
116. s brmely Fpap vagy Fpapn beleegyezik hasonlba, azonnal meg kell fosztani tisztsgtl, mert a Testvrek vre az amit veszlyeztet.
117. Csak jt tehetsz, azt is csak akkor, ha biztonsgos.
(118.) Szigoran tartsd magad az si Trvnyhez.
Fizetsg
119. Soha ne fogadj el pnzt a Mgia Mvszetnek gyakorlsrt, mert a pnz gy bajt hoz a fejedre. A Ceremonilis Mgusok, az rdgzk, s a keresztnyek papjai azok, akik pnzt krnek a mvszetkrt. s pnzrt ruljk a pokoltl val meneklst.
120. Te ne legyl ilyen. Ha nem fogadsz el pnzt, nem esel ksrtsbe, hogy a Mvszetet gonosz clra hasznld.
121. Brki hasznlhatja a Mgia Mvszett a sajt javra, vagy brki javra, ha biztos, hogy azzal nem rtunk senkinek.
(122.) De errl mindig krje ki a Boszorkny a koven vlemnyt. Csak a koven beleegyezsvel hasznlhat a Mvszet.
123. Ha ezen a mdon clod el nem rheted, hasznlj ms utakat, amiken nem rtasz senkinek. AZ ISTENN TKA LEGYEN AZOKON, AKIK EZT A TRVNYT MEGSZEGIK. gy legyen.
124. Trvnyes azonban, ha egy Boszorknynak hzra vagy fldre van szksge, s senki nem akarja eladni a sajtjt, gy vltoztassa meg az elad elmjt varzslattal, hogy eladja a hzt vagy a fldjt. Ez neki nem rt, mert a Boszorknynak minden tovbbi nlkl meg kell neki adnia a hzrt vagy fldrt a teljes rat.
125. Soha ne tgy olcsbb, vagy vsrolj meg olcsbban dolgokat, Mgia Mvszetnek segtsgvel.
A Helyi Trvnyekrl
(126.) Az si Trvnyek kzl a legfontosabb, hogy senki nem tehet olyat, amivel veszlyezteti a Testvrisg tagjait, vagy kapcsolatba hozza ket a trvny embereivel.
(127.) A Boszorknyok kztti pereskedsekben semmilyen ms trvnyt nem lehet figyelembe venni, csak a Testvrisg trvnyeit.
(128.) Semmilyen ms br nem oldhatja meg a problmt, csak a Fpapn, a Fpap, s a Vnek.
Boszorknysgrl Val Beszd
(129.) Nem tilos azonban gy beszlni, mint a keresztnyek: „Boszorknyok lnek a vidken.” Mert a mi elnyomink szerint eretneksg nem hinni a Boszorknyok ltezsben, gy bntett tagadni azt, s ez gyanba keverhet.
(130.) De mindig tedd hozz: „Arrl nem tudok hogy itt lnek-e, valszn, hogy csak messzi, tvoli tjakon laknak.”
(131.) s mindig gy beszlj rluk, mind vn banykrl, akik az rdggel cimborlnak, s a levegben rpkdnek.
(132.) s mindig mondd: „De ugyan hogy replnnek a levegben, ha nem olyan knnyek, mint a pitypangmag,”
(133.) De az Istenn tka legyen azokon, akik gyanba keverik a Testvrisg brmely tagjt.
(134.) Vagy igazi tallkozhelyrl beszl, vagy kiadja a titkainkat.
Varzsfvekrl
135. A Boszorknyok tartanak knyveket a gygynvnyekrl, s azok gygyhatsairl, hogy tanulhassanak bellk.
136. De vannak knyvek a mrgekrl, s bajt hoz fvekrl is, ezeket az ismereteket csak a Vnek, s megbzhat Boszorknyok brjk.
137. Aki ezeket a trvnyeket megtartja, legyen azokon az Istenek ldsa, de az Isten s az Istenn tka legyen azokon, akik elruljk a Testvrisget.
Mgiahasznlatrl
138. Tartsd szben, hogy a mvszet az Istenek titka, ezrt mindig tisztelettel, s nemes clok rdekben szabad hasznlni, s soha nem kicsinyes clokrt.
(139.) Ceremonilis Mgusok, s a keresztnyek mondhatjk: „Neked nincs is erd, mutasd meg. Varzsolj a szemnk lttra, csak akkor hisznk neked.” Ezek csupn arra vrnak, hogy elruld a Testvreid.
(140.) Ne hallgass rjuk, mert a Mgia Mvszett csak szksgben hasznlhatod, az Istenek tka szlljon azokra, akik ezt a trvnyt megszegik.
Lemondsrl
141. A frfiak s nk rktl fogva mindig j szerelmet keresnek.
142. Ezrt nem tlhetjk el ket.
143. Viszont ez nha a Testvrisg krra lehet.
144. Sokszor trtnt meg, hogy a Fpap vagy a Fpapn elvlt a szerelmtl, gy elhagyta a kovent.
145. Ha egy Fpapn le akar mondani tisztsgrl, azt az egsz koven eltt kell megtennie.
146. A lemonds gy lesz rvnyes.
147. De ha lemonds nlkl eltnnek, ki tudja, nem jnnek-e vissza nhny hnap mlva.
148. A trvny az, hogyha a Fpapn visszatr a kovenhez, a koven fogadja t vissza.
149. Amg a Fpapn tvol van, helyettest kell vlasztani, aki a Fpapnt szerept alaktja majd, amg tvol van.
150. Ha egy v s egy nap mlva nem tr vissza a Fpapn, a kovennek j Fpapnt kell vlasztania.
151. Csak akkor nem, ha arra a kovennek j oka van.
152. Az ember aki j munkt vgez, mindig kapja meg a jutalmt. Ha nem az addigi helyettest vlasztjk meg Fpapnnek, a helyettes legyen az j Szolglleny a Krben.
Tantsrl
153. A tapasztalat azt mutatja, hogy a tants rvn szeretet vagy szerelem alakulhat ki a Tantvny s a Mester kztt. Ez j, s elsegti a tanulst.
154. Ha ez brmilyen oknl fogva nem elnys, knnyen megoldhat gy, ha a Tantvny s a Mester gy gondolnak magukra, mint testvrekre, vagy mint szlre s gyermekre.
155. Ennek okn a nt csak frfi tanthatja, a frfit pedig csak n. Egy n |